Не ми става ясно от въпроса за кое сте избрали да е освободена доставка – само за сградата и прилежащия терен или и за УПИ-то?!

Ако цялата земя-УПИ е 1000 кв.м., а прилежащият терен е примерно 600 кв.м., то ще имате:
* облагаема доставка с 20% за УПИ 400 кв.м.
* освободена доставка за сградата и прилежащия терен 600 кв.м.

После, не ми е ясно тези „направени подобрения” през 2016 г. какво представляват – в резултат на тях обособява ли се чрез дострояване нова сграда или не, т.к. има значение при последващото данъчно третиране?!

Ако е обособена нова сграда (достроена примерно към съществуващата стара сграда), то според мен тя ще се третира като „нова сграда” и при продажбата ще бъде като облагаема доставка.

Принципно за корекцията на ползвания ДК по чл.79(3),т.1-ЗДДС с Протокол по чл.66(3)-ППЗДДС …
Преди новия ЗДДС от 2007 г. всички доставки с недвижими имоти бяха облагаеми и най-вероятно сте ползвали ДК, в т.ч. и за земята-УПИ.
* за старата сграда и прилежащия терен (ако сте ползвали ДК и сте избрали да е освободена доставка при продажбата):
– корекция за 7 г., считано от 2018 до 2024 г.

* за подобрението от 2016 г. на старата сграда (ако сте ползвали ДК, не е като обособена нова сграда и сега при продажбата сте избрали да е освободена доставка):
– корекция за 18 г., считано от 2018 до 2035 г.

Корекцията е за ваша сметка – 609/4532 – данъчно признат разход по чл.26,т.4-ЗКПО.

Обаче … според Решение № 15412/15.12.2009 на ВАС, третиращо придобити недвижими имоти преди 01.01.2007 г. (по новия ЗДДС), какъвто случай е вашият, и последващата им продажба след 2007 г.:
КОРЕКЦИЯ на ползван данъчен кредит при продажба на “СТАРА” СГРАДА в режим “ОСВОБОДЕНА доставка” НЕ СЛЕДВА да се извършва, когато за доставката е приложима  разпоредбата на чл. 80, ал. 1, т. 2 ЗДДС, според която корекция не се извършва, ако данъчният режим на доставките, за които регистрираното лице ползва стоките, бъде ПРОМЕНЕН СЪС ЗАКОН.

Така че, аз бих се замислила да правя ли корекция на ползвания ДК или не .. решението е ваше :)
Изплащането на дивидент на ФЛ-собственик няма връзка с начисляването и удържането на полагащия му се данък дивидент по чл.38(2)-ЗДДФЛ.

Важно е кога е взето решението за разпределение на дивидента.
Вижте ЗДДФЛ:
чл.55(1) и чл.56
чл.65(2)
чл.73(3)
Във фирмата-съдружник (майка):
ДТ 424 / КТ 722 - данъчно непризнат приход по чл.27(1),т.1-ЗКПО.
Дъщерното дружество не начислява данък дивидент освен ако съдружникът не е Община.
Кате, здравей!
Поздравления за новите изглед и възможности на сайта - както винаги сте на много високо ниво. Подредено, достъпно, удобно и ясно.

Бих искала да напомня за новата ал.13 на чл.65-ЗДДФЛ във връзка с възможността да се удържа ДОД от страна на платеца за доходи, изплатени през 4-то тримесечие, ако получателят декларира това изрично свое желание.

Във тази връзка може да се пипнат калкулаторите за гражданските договори и за доходите от наем.

Поздрави :)

Съгласна съм с Таня за 2-те Д6 при вариант 2 ... така наистина нормите на Наредба Н-8 са спазени в случая, в който ДДФЛ е внесен СЛЕД срока на внасяне на осигуровки, т.е. след 25.02. и ако се наложи да се вади удостоверение за задълженията няма да има проблем.

Но моята презумпция, когато съм разглеждала вариантите, е била, че ДДФЛ ще се плаща заедно с ОВ в срок до 25.02. ... поне при нас винаги е било така и смятам и да си остане, въпреки нормата на чл.65(11) – ЗДДФЛ (според която ДДФЛ следва да се внесе до 25.03.). Ако се съобразя с нея, означава да падне едно голямо следене на тези срокове .. кога са внесени ОВ, пък ДДФЛ не бил внесен, ама трябва да се внесе до 25-то число на по-следващия месец .. па нова Д6 само с ДДФЛ…

Ще дойде време да се правят заплати за следващия месец ... сроковете (за старите заплати и за новите) ще се застъпят и ще стане един бъркоч дето този, който се занимава със заплати само това трябва да прави – да следи кое кога е внесъл и декларирал и да не пропусне някой срок .. не мисля да го правим това нещо при нас .. плащаме на куп ОВ + ДДФЛ и подаваме Д1 и една Д6. Това го казвам пак с уговорката, че внасянето на ОВ + ДДФЛ става до 25.02.

Признавам - не съм действащ ТРЗ специалист и може би ми е трудно да вдяна някои специфики/тънкости по заплатите, но определено не искам колежката ми да помни 100 обременяващи срока, които в един момент няма като как да не се застъпят. Това съм си мислела, когато разглеждах вариантите ...

Иначе съм съгласна с корекцията по вариант 2 в сегашния й вариант :)
Стимулирането е взаимно, Кате, и в интерес на общото благо!  :smile1:
Кате, супер си! Моите адмирации и благодарности за неуморността и старанието ти да поднасяш цялата информация в "смлян" вид!

И от мен "ДА" за всичките варианти :)))Р
Дарението си е разход, т.е. чиста загуба.

1. За дарената продукция
609 / 303 - Непризнат разход по чл. 26, т.7 - ЗКПО

2. За възстановяване на ползвания ДК, правиш Протокол по чл. 117 - ЗДДС във връзка с чл.6(3), т. 2.
609 / 4532 - Непризнат разход по чл.26, т.3 - ЗКПО.

Внимавай като правиш ОПР-то, за да ти се равни, трябва да спазиш т.21.3. от СС 1.
Таничка, точно чл. 55(2) - ЗКПО ти позволява по законен път да манипулираш данъчния финансов резултат като еднократно за дадената година промениш ДАН.

Като не искаш голяма данъчна загуба, намали максимално ДАН - може и 0,5 % годишна данъчна аморт. норма да сложиш (игра на цифри е) - никой копче не може да ти каже :)
Но да спираш напълно данъчна амортизация, си има друг ред - чл.59.

По този начин ще си "спестиш" така ценната в някои случаи данъчна амортизация за в бъдеще, когато пък може да си на голяма данъчна печалба и чрез данъчната амортизация, да я стопиш до едни по-поносими размери :) Изчерпиш ли сега данъчната амортизация, край с нея. Заради това, според мен много разумно трябва да се ползва.

Пък за "вярното и честното" по-скоро според мен има връзка със счетоводните амортизации, отколкото с данъчните такива :)
609/459 - непризнат разход по чл.26, т.6 - ЗКПО

459/503